20100819

Şöyle soracağım. Tüm yaşanan acılar ve mutlulukar; bilinç-dışında olan bir olguya kıyasla yaşanan duygular mıdır?

Örneğin, bir acı yaşıyorsam, bunun sebebi; o acıyı bilincinde olmadığım daha yüce bir duyguya veya olguya kıyaslayarak mı yaşıyorum? Veya mutluluk da öyle?

Öyleyse buradan şuraya geçiyorum; bir şeyin; bir durumun yokluğunu hissediyorsak, bu o şeyin varlığından da haberdar olduğumuz anlamına mı gelir?* Çünkü diyelim ki, kusursuz bir iletişimin yokluğunu çekiyorum; demek ki kusursuz bir iletişimin varlığı söz konusu. Veya çekmiyorum; çektiğimi varsayıyorum, çünkü bana entelektüel bir haz veriyor, neyse.

Numenler veya İdealar dünyasına gidelebilinir belki bu sorularla; ama oralara bulaşmak istemiyorum.

--
*Olayı soyut düzlemde ele alıyorum; nesnelerle ilişkilendirilmesin.

Hiç yorum yok: